Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Autor
Kaczmarek Stella
(1)
Kowalska-Zając Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Grafika muzyczna
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Leczenie
(1)
Muzyka polska
(1)
Muzykoterapia
(1)
Notacja muzyczna
(1)
Partytura
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [389]-411.
Streszczenie w języku angielskim.
CZĘŚĆ I - TEORETYCZNO-PSYCHOLOGICZNA: I. O zaburzeniach psychosomatycznych, II. Udział czynników psychospołecznych w powstawaniu chorób psychosomatycznych, III. Wpływ choroby psychosomatycznej na funkcjonowanie człowieka, IV. Rola zasobów, emocji i poznania w chorobie psychosomatycznej, V. Formy leczenia chorób psychosomatycznych, VI. Sytuacja psychosomatyki w Polsce ; CZĘŚĆ II - PRAKTYCZNO-MUZYKOTERAPEUTYCZNA: VII. Rola muzykoterapii w leczeniu chorób psychosomatycznych, VIII. Rodzaje improwizacji wykorzystywanych w muzykoterapii aktywnej, IX. Autorski model leczenia chorych psychosomatycznie przy pomocy muzykoterapii, X. Badania jakościowe dotyczące pacjentów psychosomatycznych, XI. Badania ilościowe przeprowadzone na pacjentach psychosomatycznych ; ANEKSY: 1. Dyspozycja wywiadu dla terapeutów/psychologów/psychiatrów, 2. Dyspozycja wywiadu dla muzykoterapeutów/choreoterapeutów, 3. Transkrypcje wywiadów, 4. Ankieta kwestionariusza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3379 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zobaczyć muzykę : notacja polskiej partytury współczesnej / Ewa Kowalska-Zając. - Łódź : Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, copyright 2019. - 408, [6] stron, [16] stron tablic : ilustracje (w tym kolorowe), nuty ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [367]-390. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
CZĘŚĆ I. ROZWÓJ NOTACJI MUZYCZNEJ W XX WIEKU: Rozdział 1. NOTACJA JAKO OGNIWO ŁAŃCUCHA KOMUNIKACYJNEGO: 1.1. Rola i funkcje notacji, 1.2. Terminologia i klasyfikacje zjawiska ; Rozdział 2. MODYFIKACJE NOTACJI TRADYCYJNEJ: 2.1. Tendencja do standaryzacji zapisu, 2.2. Reformy notacji tradycyjnej: 2.2.1. Notacja symboliczna (alfabetyczna i numeryczna), 2.2.2. Notacja symboliczno-geometryczna (liniowa, tabulaturowa), 2.2.3. Notacja graficzna i muzyczna stenografia, 2.3. W poszukiwaniu notacji idealnej ; Rozdział 3. PROCESY STYMULUJĄCE ROZWÓJ XX-WIECZNEJ NOTACJI: 3.1. Rozwój i przemiany w zakresie organizacji materiału dźwiękowego, 3.2. Porzucenie tradycyjnej organizacji czasu, 3.3. Indeterminizm formy ; Rozdział 4. NOWE ROZWIĄZANIA NOTACYJNE: 4.1. Intermedializacja sztuki i jej notacyjne konsekwencje, 4.2. Partytury słowne i event scores, 4.3. Grafika muzyczna: 4.3.1. Geneza, 4.3.2. Próba definicji, 4.3.3. U źródeł - December 1952, 4.3.4. Grafika muzyczna jako narzędzie komunikacji. CZĘŚĆ II. ROZWIĄZANIA NOTACYJNE W PARTYTURACH KOMPOZYTORÓW POLSKICH II POŁOWY XX WIEKU: Rozdział 5. POLSKA SZKOŁA KOMPOZYTORSKA - INDYWIDUALNE STRATEGIE TWÓRCZE: 5.1. Bogusława Schaeffera droga od „punktu zerowego” do kresu „możliwości muzyki”, 5.2. Notacyjne ekwiwalenty Calderowskich mobili - idea aleatoryzmu kontrolowanego Witolda Lutosławskiego i jej rezonans w polskiej twórczości kompozytorskiej, 5.3. Zapis kompozycji unistycznych - Zygmunta Krauzego notacyjne ekwiwalenty dla „optymistycznej homogeniczności” dzieł Władysława Strzemińskiego, 5.4. Stymulujący wpływ techniki sonorystycznej na rozwój notacji: Penderecki, Szalonek, Górecki ; Rozdział 6. GATUNKOWE DETERMINANTY: 6.1. „Fingerprint” partytury symfonicznej, 6.2. Nowe rozwiązania notacyjne w partyturach wokalnych i wokalno-instrumentalnych, 6.3 Partytury kameralne - aspekt notacyjny mobilności, poliwersyjności i indeterminizmu formy ; Rozdział 7. NOTACJA DETERMINOWANA MEDIUM WYKONAWCZYM: 7.1. Zapis kompozycji parateatralnych (teatr instrumentalny i happening), 7.2. Zapis kompozycji elektroakustycznych ; Rozdział 8. WIZUALIZACJA PARTYTURY: 8.1. Muzyka inspirowana obrazem, 8.2 Notacja graficzna i gatunek grafiki muzycznej w twórczości polskich kompozytorów II połowy XX wieku ; Aneksy, Spis przykładów nutowych i tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej